Jsou velmi známé ve Francii. V Paříži se zrodil trend přepravování se z jednoho místa do druhého v krátkém čase a pohodlně. Pomocí elektrokoloběžek. Kdo je nezná, jsou to v podstatě obyčejné koloběžky, jak je známe z dětství, avšak nepohání je naše odrážení nohou o zem, ale motor v nich zabudován. Za pár euro jste schopni objet Eiffelovu věž, pyramidy až k Vítěznému oblouku. Řízení této koloběžky je zábava, je to velmi oblíbené u turistů, avšak i tento dopravní prostředek má své omezení. I když vám dovolí jet maximální rychlostí 20km/h, stále jedete vedle jedoucích aut v provozu, nebo na chodnících, i zde můžete ohrozit sebe nebo okolí.

eiffelovka na mapě

Proto francouzská metropole zakázala parkování těchto dopravních prostředků na chodnících, čímž se právě reaguje na rostoucí zranění. Vedení města udává informace o čtyřiceti tisících koloběžek na ulicích, podle místních obyvatel, kteří jsou nespokojení tímto počtem říkají že se situace vymkla kontrole. Radnice momentálně žádá po provozovatelích elektrokoloběžek, aby parkovací místa sdílela s motorkami a auty, snížili rychlost v pěších zónách z 20 km/h na 8 km/h. Tato opatření mají své důvody. Media informovala o případech zranění na chodnících. Kdy byla vážně zraněna žena (doprovázející hudebnice pařížské opery), která byla zraněna jezdcem na koloběžce. Také v květnu tohoto roku byla sražena žena s dítětem, kterému bylo pouhých sedm týdnů, vyvázly jen se škrábanci.
elektrokoloběžky na chodníku

Česká republika

Tento trend ze Spojených států se dostal i k nám do České republiky. Tyto koloběžky najdeme už
i v Praze. K odemčení potřebujeme 25 korun. Další 2 koruny za minutu používání. Po skončení jízdy se musí odstavit poblíž silnice, aby nikomu nezavazela a nebránila. Nakonec se musí zamknout. Jenže
k těmto strojům patří bohužel i neopatrní jezdci. Podle zákonu jsou brány jako jízdní kolo a podle toho bychom se měli řídit.